Pradžia

Kuriu versląSpausdinti

Pradėjus verslą – apie ramybę galite pamiršti

Pradėjus verslą – apie ramybę galite pamiršti

Akmenės rajone pradėjęs prekybinę veiklą Viktoras Lygnugaris, galima sakyti, Lietuvoje stebėjo grožio industrijos aušrą. Prieš beveik 30 metų jis bene pirmasis šalyje pradėjo lankytis užsienio grožio parodose ir iš jų atvežė profesionalius kosmetikos prekinius ženklus.

Papasakokite apie rinkos lyderio, parduotuvių tinklo „Vitrina Pro atsiradimą?

Savo darbinę veiklą pradėjau iš karto po prekybos specialybės studijų universitete beveik prieš 40 metų – 1980-aisiais. Teko dirbti dar sovietinės Lietuvos prekybos sistemoje. Atsikūrus nepriklausomybei, labai greitai nustojau dirbti valstybinėse struktūrose ir pradėjau privačią prekybinę veiklą. Pradėjau nuo kelių nedidelių parduotuvių atidarymo Akmenės raj., kur prekiavau įvairiomis maisto prekėmis ir kanceliarinėmis priemonėmis. Po to beieškant naujų plėtros galimybių, pradėjau vežtis prekes iš užsienio ir pačias pirmąsias kosmetikos priemones atsivežiau iš Bulgarijos, vėliau – kanceliarines prekes iš Vokietijos, o dar vėliau – kosmetiką iš Lenkijos bei Latvijos. Kadangi visą produkciją iki pat šiandien įvežame patys, visuomet galime pasiūlyti geriausią kainos ir kokybės santykį. Taip dirbau iki tol, kol konkurencija šioje srityje labai išaugo, taip pradėjau važinėti po parodas ir žingsnis po žingsnio mūsų asortimente atsirasdavo vis brangesnių, kokybiškesnių ir išskirtinių prekių, pavyzdžiui, plaukų priežiūros priemonės iš Italijos ar žinomas pasaulyje nagų priežiūros prekinis ženklas Orly” iš Los Andželo. Visa tai prieš 20 metų buvo visiška naujovė Lietuvoje. Taip pamažu plečiant savo asortimentą, mažos parduotuvėlės tapo nebereikalingos ir išaušo laikas didesnei plėtrai. Atsisakėme masinės gamybos parfumerijos ir kosmetikos gaminių, susikoncentravome į aukštos kokybės profesionalią kosmetiką ir įrankius, skirtus grožio salonų meistrams visoje Lietuvoje. Tuomet ir nusprendėme atidaryti parduotuvių tinklą „Vitrina Pro”. Į Vilnių persikėlėme prieš dešimtmetį ir šiandien tokių parduotuvių visoje Lietuvoje iš viso esame atidarę 17.

Kokių iššūkių kilo kuriant verslą – iškart po sovietmečio?

Galiu pasakyti, kad tuo metu iššūkių buvo kur kas mažiau nei šiandien. Svarbu buvo išmokti tarptautinės prekybos subtilybes, šios veiklos elgesio kultūrą ir psichologiją, įgyti tarptautinių partnerių pasitikėjimą. Grožio produktų parodų lankymas buvo ir įdomus, ir naudingas verslo plėtrai. Pavyzdžiui, su pasaulinio lygio nagų priežiūros linija Orly” užmezgėme kontaktą vienos grožio parodos metu Las Vegase ir palaikome ryšį nuo pat 1997-ų metų iki dabar. Tai buvo mano pirmoji kelionė į JAV.

Tuo metu tik labai mažai prekinių ženklų buvo žinomi Lietuvos rinkai, todėl dažniausiai suradęs gerą, kokybišką produktą būdavai pirmasis tai pasiūlęs. Dabar tiesiog nebėra ko atsivežti, daugelį žinomiausių patrauklių prekių ženklų jau kažkas siūlo, ši rinka yra užimta ir jei nori į ją įsiterpti, reikia sugalvoti arba patrauklią ir įdomią idėją, arba pardavimo būdą, pavyzdžiui, dabar itin populiarios ekologiška bei veganiška produkcija, taip pat nišiniai produktai.

Šiandien mūsų pagrindinis kriterijus – vidinis įsitikinimas, kad produktas, kurį siūlome savo klientams, būtų kokybiškas. Kosmetikos priemones grožio meistrams atvežame tik iš Europos arba iš JAV. Pastebėjome, kad vis daugiau ir privačių vartotojų mėgsta naudoti tą kosmetiką ir instrumentus, kuriuos naudoja grožio salonų meistrai savo profesinėje veikloje.

Kaip kilo idėja parduotuvę pavadinti Vitrina Pro”?

Kai prieš 26-erius metus Akmenėje įkūrėme įmonę ir galvojome jai gerą, „kabinantį pavadinimą, rinktis tikrai buvo iš ko. Tuo metu laisvas buvo ir vitrinos” pavadinimas, kuris mūsų akį ir patraukė savo paprastumu ir tuo pačiu taiklumu, pagalvojome, kad tai bus superinis pavadinimas mūsų parduotuvei, nes ir italų, ir prancūzų kalbomis jis reiškia tą patį. Toks pats geras jis išliko iki pat šių dienų.

Kaip jūsų veikloje pasitarnavo „Invega”?

Kadangi šiuo metu vykdome plėtrą – pamažu atidarome parduotuves visoje Lietuvoje, kreipėmės į banką dėl kredito suteikimo. Vienos parduotuvės atidarymas su įrengimu, baldais ir prekėmis mums atsieina apie 60-70 tūkst. Eur. Todėl banke mums pasiūlė Invegos” siūlomą dalinį palūkanų kompensavimą smulkiam ir vidutiniam verslui bei paskolos garantiją, finansuojamą Europos Sąjungos struktūrinių fondų lėšomis. Paramos sulaukėme itin greitai bei operatyviai, o „Vitrina Pro parduotuvės, padedant „Invegai”, atidarytos didžiausiuose prekybos centruose visoje Lietuvoje.

Taip pat dalis kredito lėšų buvo panaudota ir gamybos plėtrai, nes įmonė gamina aukščiausios kokybės plaukų aksesuarus ir auskarus iš bioplastiko Kosmart”, kuriais prekiaujame ne tik parduotuvėse Vitrina Pro”, bet ir eksportuojame į įvairias užsienio šalis – Australiją, Pietų Korėją, Rusiją, JAV ir kitas.

Ką palinkėtumėte žmonėms, kurie dar tik žada pradėti kurti savo verslą?

Šiais laikais turbūt visi labiausiai tikisi žaibiškų rezultatų, bet tuo pačiu daugeliui mintys apie verslą užsibaigia, kai bando sugalvoti ir atrasti verslo idėją, kurios dar niekas nebūtų išmėginęs, sugalvojęs. Manau, kad dirbant atsakingai, atsargiai, turint žinių apie rinkos niuansus, galima pradėti bet kokios srities verslą, tačiau apie ramybę galima pamiršti, nes nuo tos minutės, kai pradedi kurti verslą, už jį tampi atsakingu ištisą parą.