Pradžia

Jie sėkmingai pradėjoSpausdinti

Sėkmingam verslui – vien tik gražių svajonių nepakanka

Sėkmingam verslui – vien tik gražių svajonių nepakanka

 

Eglė Macionytė, pradėjusi grožio specialistės kelią, savo veiklą išaugino iki internetinės produktų ir įrangos, skirtos grožio profesionalams, prekybos. Šiuo metu moters planuose – verslo plėtra ir dar geresnės kokybės produktų tiekimas. Eglė pasakoja, kad vien tik geros idėjos ir gražių svajonių verslo kūrimui nepakanka: prieš pradedant reikia turėti aiškų planą ir atlikti labai svarbius namų darbus.

 

Kaip susikūrė jūsų įmonė UAB „Grožio profesionalams“?

 

Dar būdama vadybos studente uždarbiavau teikdama grožio paslaugas: baigusi mokslus jau turėjau aiškų suvokimą, kuo noriu užsiimti. Iškart ėmiau dirbti grožio salone su verslo liudijimu – dariau grožio procedūras. Ilgainiui mano veiklos laukas išsiplėtė – ėmiau organizuoti mokymus kitiems grožio specialistams, dalijausi patirtimi ir patarimais, kol galiausiai įkūriau prekybos įmonę – UAB „Grožio profesionalams“.

 

Kokia veikla užsiimate, kokias paslaugas ar produktus klientams siūlote?

 

Mūsų įmonės veiklą sufleruoja pavadinimas – tiekiame paslaugas, prekes, darbo priemones, kt. paslaugas grožio srities profesionalams, rengiame seminarus ir mokymus. Kol kas turime tik įmonės biurą Vilniuje ir prekiaujame internetu, tačiau netrukus planuojame atidaryti grožio paslaugų ir mokymų centrą sostinėje su parduotuve.

 

Kuo ypatingos, išskirtinės jūsų siūlomos paslaugos ir prekės?

 

Mus labiausiai išskiria patikimumas ir praktinės mūsų žinios. Juk grožio srityje dirbau ne vienerius metus, žinau, kad grožio paslaugų kokybė priklauso ne tik nuo meistro rankos profesionalumo, bet ir nuo to, kokias priemones jis naudoja. Tad mūsų pareiga yra prekiauti tik patikima, geriausių gamintojų produkcija. Taip pat mes visuomet išbandome naujienas: kiekvieną produktą testuojame ir prekiauti imame tik tais, kurie pateisina lūkesčius.

 

Su kokiais iššūkiais susidūrėte verslo kūrimo pradžioje? Kas buvo sunkiausia ar svarbiausia?

 

Manau, kad jaunam verslui išties yra sunku įsibėgėti, nes kiekvieno pradedančiojo, be jokios abejonės, laukia finansiniai iššūkiai. Norint, kad verslas augtų ir taptų daugiau nei papildoma veikla, o ateityje neštų pelną, reikia ilgalaikių investicijų. Jauniesiems verslininkams gauti paskolą iš banko yra labai sudėtinga, tiesą sakant, manau, kad ES investicijos mums buvo vienintelė išeitis įsitvirtinti rinkoje – iš kredito unijos gavau lengvatinę „Verslumo skatinimo fondo 2014-2020 paskolą, finansuojamą iš Europos socialinio fondo“. Ją panaudojus UAB „Investicijų ir verslo garantijos“ („Invega“) mums suteikė galimybę pasinaudoti darbo užmokesčio kompensavimo priemone „Subsidijos verslo pradžiai“.

Toks institucinis palaikymas ir galimybė naudotis finansinėmis paslaugomis pradedantiems verslininkams yra svarbus ir emociškai  – kreipiesi, gauni palaikymą, jautiesi reikalingas.

 

Kaip jaučiatės pradėjusi dirbti savarankiškai, kai esate savo pačios įmonės (ir laiko) šeimininkė?

 

Manau, bet kuris žmogus, kartą pabandęs dirbti sau, nebenorės grįžti į samdomo darbuotojo kėdę. Mano gyvenime laisvė veikti ir pačiai planuotis laiką visada buvo itin svarbi. Man labai patinka ir su grožiu susijusi veikla, tad kol kas jaučiuosi tvirtai einanti savu keliu.

 

Kokia kryptimi šiuo metu juda jūsų verslas?

 

Kol kas vis dar esame verslo pradžios etape, turime nuolatinių klientų ratą, stengiamės plėsti savo veiklą, pradėti pardavimus naujose nišose. Kadangi Lietuvos rinka labai maža, čia sunku verstis prekiaujant tik vienos, siauros srities produktais.

 

Iki šiol orientavomės vien į kelių konkrečių sričių grožio specialistus, tačiau matome, kad ir čia konkurencija gana arši ir pardavimų apimtys labai svyruoja, dėl to šiuo metu dirbame su veido priežiūros kosmetikos gaminiais, kurie tinkami naudoti tiek profesionalams grožio salonuose, tiek ir plačiajai auditorijai namuose.

 

Taip pat kuriame ir naują prekinį ženklą, jau turime per šimtą naujų gaminių, su kiekvienu iš jų reikia dirbti atskirai – testuoti, ruošti aprašymus, katalogus, reklamuoti, supažindinti žmones su gaminio nauda ir pan.

 

Kaip manote, kada verta imtis nuosavo verslo: kai atsiranda įdomi idėja, kai pabosta būti samdomu darbuotoju ar kai norisi dirbti laisvu grafiku? Ir ką verta įsiminti tiems, kurie apie savo įmonę dar tik svajoja?

 

Sukurti verslą nuo nulio yra nemažas iššūkis. Jei šiuo metu dirbčiau samdomą darbą, nemanau, kad ryžčiausi staiga jį mesti, viskuo rizikuoti ir pasinerti į naują sritį. Man viskas vystėsi natūraliai, nedideliu tempu, nuosekliai galėjome derintis prie rinkos poreikių, pajausti, kurios galimybės yra mums atviros.

 

Jei norite imtis nuosavo verslo, reikia įsiminti, kad vien tik geros idėjos ar gražių svajonių nepakaks. Svarbiausia turėti aiškų planą, atlikti tam tikrus namų darbus – ištyrinėti rinką, susirasti finansavimą (ir pakartotinį investavimą po pirminio įsikuriamojo laikotarpio, kol veikla įsibėgės). Taip pat reikia užsitikrinti pragyvenimo šaltinį mažiausiai trejiems metams – iš pradžių verslas, greičiausiai, neatneš pelno ir visa, ką į jį sudėsite, bus investicija. Taip pat siūlyčiau susikurti planą B – pamąstyti, ką darytumėte bankroto atveju.

 

Mano nuomone, geriausia verslą kurti pamažu, iš pradžių matyti tai kaip savo papildomą veiklą, kritiškai vertinti, ar yra potencialo, būti pasiryžus įgyvendinti ne vieną idėją. Ir, žinoma, kas kartą mokytis iš kiekvienos savo klaidos bei skrupulingai įvertinti rizikas.